Camping og bil


Gå til indhold

2010-1 Flyvesandet

Club Golf Danmark > 2010 VW bus træf

Jeg er født og opvokset med et rugbrød - en af dem, der blev lavet på VW-fabrikken. Min far var musiker og havde brug for en bil, hvor der var plads til et klaver og senere et orgel og formentlig derfor valgte han den lukkede kassevogn. Før alle busserne havde han en Ifa, det var en lille lastbil, men den så jeg aldrig og ved ikke hvordan den ser ud.

Der var flere busser i min opvækst - jeg kender ikke de forskellige årgange, men jeg har nok set de fleste af dem. Den gamle sagde at han kunne prale med at han kørte rundt i en stor tysk vogn - og det havde han jo ret i. At det så ikke var en Mercer behøvede han jo ikke at fortælle :)

Vi (bror og undertegnede) skulle en dag transporteres fra Overlund ned imellem søerne til Viborg i rugbrødet af min mor. Vi fik besked på at vi skulle holde godt fast i det håndtag omkring handskerummet, fordi det var en vinter med 2 spor og en masse sne midt i kørebanen. Min bror tog fat i håndtaget, jeg mente ikke det var nødvendigt. I næste øjeblik farer bilen tværs over 2 vejbaner, drejer 180 grader omkring alle de akser den har. Resultatet af dette er en bil der ligger på taget med forenden den anden vej og 4 hjul op i luften. Heldigvis var der - trods manglende sikkerhedsseler - ingen der kom til skade.

Da jeg var 17, havde jeg en knallert som var knap så pålidelig - en Honda CD 50 med 50.000 på tælleren. Min avisrute var 15 km og der var kun 15 aviser, så det var smart at "låne" den gamles bil til denne tur, som kunne klares på en halv times tid. Men en morgen gik det galt. Jeg kørte fast i en nyanlagt græsplæne. Den gik lige ned på klokken og var ikke til at rokke - klaveret hjalp jo nok heller ikke på det.Jeg løb hjem for at få hjælp fra de gamle, men min bror forhindrede mig i det, han mente at de gamle ville blive sure, så vi tog op til bilen igen iført brædder og skovle. Der blev skovlet og smidt nogle brædder under hjulene - ind i førerhuset(!) og i gear. Bilen rørte sig ikke en millimeter. Det blev prøvet et par gange, men lige lidt hjalp det.Jeg besluttede mig så for at bruge den gamles falckpapirer, som han altid havde i handskerummet hvis der skulle ske noget uforudset i forbindelse med et arrangement (han spillede til familiefester, danseskoler m.m.), hvis Falck ville se kørekort, så var det bare ærgeligt.Falck kom, så og trak. De ville (selvfølgelig) ikke se kørekort, og vi kørte ned til den nærmeste branddam, hvor vi vaskede bilen. Derefter parkerede vi bilen i garagen og de gamle - de fandt aldrig ud af det, men vi fortalte dem det mange år efter.

Bilen skulle køres i garage med en forlæns parallelparkering. En dag havde jeg kørt bilen ind bedre end min far havde gjort (det var noget med at garagen var smal og bilen skulle holde rigtigt for at man kunne komme ud af den), og han spurgte min bror om han troede jeg kørte i bilen. "Nej, det troede han i hvert til fælde ikke"!

Ja, nu vil jeg så lige pointere, at "mørkets gerninger" ikke var den primære årsag til min interesse for VW. Det er nok nærmere, at jeg er opflasket med VW. Min bedstemor, som jeg boede meget tæt ved, havde en VW 1500 Variant. Det har nok været med at åbne for min tillid til mærket og for den sags skyld også til at finde bilmærket mere attraktivt end mange andre.

På min tur ad Memory Lane fandt jeg så vej til et VW-bustræf, hvor jeg tog følgende billeder på Flyvesandet Camping på Nordfyn. Turen kunne kombineres med en campingtur, den første rigtige tur med min Knaus 495 eurostar fra 1998 efter købet i 2009. Der blev konstateret nogle mangler i min campinghardware, som så blev købt ind, så den kunne fungere perfekt i min sommerferie 2010.

Arrangøren af VW Bus-træffet holder forrest, klar til at føre resten af flokken ind til Bogense, hvor de udstiller bilen i gågaden.

Starttilladelsen er givet og der køres rugbrød i stilling ..

Det er ikke accellerationen, der tynger den ned bagi, det kan jeg godt love :) Prøv at lægge mærke til de forskellige - nogle er næsetunge, andre er gumpetunge. Ja okay - det er de egentlig alle sammen i bogstavelig forstand, men kik nu på billederne, så ser du hvad jeg mener :)

Denne blev måske senere kendt som Gumpie .. :)

Jeg kunne mægtig godt lide dette 3-øjede rugbrød - selv om den 3. lygte ikke er original. Slemme mig :). Men jeg synes den var smart. Måske ikke lige i tråd med færdselsloven, men ... ehh nød bryder alle love :)

Denne bil havde rent faktisk en lem i den ene side og skulle forestille en isbil. Så er man også fri for at tænke over hvad det ekstra plads skal bruges til, fordi lemmen er lufttæt og man mister formentlig livet, hvis man bruger den til overnatning.

På en eller anden måde en konkurrent til Titanic. Der liegt tiefer als Titanic :)

Men her er han - Mr. Titanic him self :)

Starts and Stripes ..

Nur Titanic liegt tiefer ... :)

Mr. Defrost himself. Alle de andre bruger deres vogn(!) til at sove i. Men prøv at kravle ind her, luk lugen - og se om det er noget :)

Men indrømmet, det er en bil man lægger mærke til. "Det var den der var til træffet på Fyn i 2010, der kan kun være en af den slags" :)

Lysten til at lægge sig til at sove her er måske større - når man har nærstuderet vejrudsigten :)

Den der .. har jeg set til træf på Fyn i 2010 :)

Bemærk på det nederste billede hvordan maden løber rundt på campingpladsen til fare for sit eget liv :)

Forside | Campinghistorier | Nürburgring | Club Golf Danmark | DCU | Mine campingvogne | Mine køretøjer | Navigation | Trailer | Pudset træhus | Links | Kontakt | Blog | Lov og Uorden | Site Map


Undermenu:


Retur til indhold | Retur til hovedmenu