Camping og bil


Gå til indhold

2010 Asnæs træf

Club Golf Danmark

Asnæs 2010

Det var med lidt blandede følelser jeg brugte mit tilsendte bro-bizz for første gang – jeg vil hellere smide 330 kr. ud på en halv tankfuld diesel end brugte dem på en brooverkørsel – men træffet i Asnæs blev en fornøjelse, blandet med rallykørsel , kortegekørsel og økonomikørsel.

Jeg ankom lidt i 10 sammen med en masse andre, og vi blev straks geleidet hen på siden af bygningen, hvor vi blev parkeret bag et Club Golf Danmark skilt, så ingen var i tvivl om hvem vi var. Herefter rundt for at hilse på de fremmødte, som for en stor del var sjællændere. VW Asnæs havde stillet en Golf og en Polo til rådighed i en lille konkurrence, hvor det gjaldt om at køre længst på literen. Den indbyggede brændstofmåler røbede straks resultatet efter en tur på den meget bakkede og 13,5 km lange tur rundt i omegnen.

Resultater blev set på 23-26 km i løbet af formiddagen, og jeg blev nysgerrig efter at se hvad jeg kunne køre i min egen Golf GTI TDI 150HK, - som jeg havde kørt økonomikørsel i de sidste 3 år, lige som i mine tidligere biler. Jeg har da også – min beskedenhed forbyder mig at nævne det her andet end i en parentes – (jeg har været Danmarksmester i økonomikørsel 2 gange i min gamle Golf GTD 1986 (70HK)), og mit årlige gennemsnit i min VW Golf IV 2001 GTI TDI 150HK 6 gear ligger p.t. på 22 km på literen på trods af at jeg også trækker lidt campingvogn.

Jeg fik lempet bilen ud fra hjørnet af vort parkeringsområde og kørte 23,5 km på literen i første forsøg. Men det var jo vel at bemærke med kold motor, så der var ingenting der kunne stoppe mit 2. forsøg, hvor jeg så kørte 25,5km. Der var ved at gå sport i det – og folk gik op i det. Især Robert, som ville have mig til at forbedre den 27,4, jeg havde lavet i Golf Blue Motion. Mit konkurrencegén var ikke helt dødt endnu, så jeg kørte en tur som jeg har aldrig har kørt før – men nu kendte jeg jo også ”banen”. Det blev til 29.0 km på literen, over 1 km længere på literen end nr. 2, hvis navn er mig ubekendt.

Polo´en kom jeg aldrig overens med, men jeg kørte nu også kun en gang i den. Med dens 1,2 liters 3-cylindrede motor trak den overhovedet ikke i tomgang som især min Golf gør – og det er det omdrejningstal vi snakker, når der skal køres økonomikørsel. Tomgang er omkring 50 km i timen i den høje rem.

John havde materiale med så man kunne se lidt om clubben, og træffet i August på Ellested Køretekniske Anlæg. Der var en lille biks med ”fornødenheder af VW`sk art”, og der blev lavet tegninger på tankdæksler så var det en lyst.

Dagen blev afsluttet med en par timer lang kortegekørsel i området, som er virkelig smuk som Sydfyn. Det er meget bakket og man kan se virkelig langt. Stigninger på 10% er ikke usædvanligt, lige som højder over 100 meter over havet også findes – tæt på havet!

Angiveligt kørte vi også igennem Danmarks højst beliggende by :)

TilbagePlayNæste

Vi kørte en tur i området og her er nogle af indtrykkene. Tryk på pilene for at se alle billederne.

Ikke alle biler var lige klar til at blive præsenteret - men der blev ikke set skævt til nogen af den grund. Klubben er for alle :)

Nogle lokale rallykører viste hvad de kunne og gav ture til træfdeltagerne. Det var vældigt populært.

Til sidst var der fælles spisning i en nærliggende by. Alt i alt en meget hyggelig dag, som nok var en brobillet værd :)

Forside | Campinghistorier | Nürburgring | Club Golf Danmark | DCU | Mine campingvogne | Mine køretøjer | Navigation | Trailer | Pudset træhus | Links | Kontakt | Blog | Lov og Uorden | Site Map


Retur til indhold | Retur til hovedmenu