Camping og bil


Gå til indhold

2010 Sommertræf

Club Golf Danmark

Der kan være mange grunde til at køre til et biltræf - for mit vedkommende er det primært for at kunne køre lidt på grænsen uden at bringe andres liv og førlighed i fare - tidskørsel. I det daglige ligger jeg og kører økonomikørsel - kald det bare morfarkørsel, det er nok værre end det - jeg overholder hastighedsbegrænsningerne undtagen på motorvejen - dér holder jeg mig som regel langt under :)

Årets træf var henlagt til Ellested Køretekniske Anlæg sydvest for Nyborg. Langt til en side for jyderne og lidt til en side for Sjællænderne. Fynboerne var naturligvis vældig tilfredse - de få der var.

Vi begav os på vej sidst på fredagen - en uge midt inde i vores sommerferie - og ankom omkring kl. 22.00 ved træfpladsen, hvor der var folk klar til at modtage betalingen for entreen. På vej derover havde jeg fået kontakt med min bror, der også var på vej, og jeg lovede at finde en plads til ham på campingpladsen. En eller anden fortalte at der ikke var strøm til flere på den intermistiske campingplads, og jeg så mig selv - i et lynhurtigt øjeblik - på vej afsted imod Italien i stedet for at deltage i træffet, men en ny deltager i træffet tilbød strøm fra hans campingvogn, så der blev plads til både mig og brormand. Med til den historie hører, at jeg i club Golf Danmarks forum havde brokket mig over at det for de sidstankommende var svært at finde strøm til campingvognen - det blev blot fejet af bordet med at man jo bare kunne medbringe mere end de 25 meter der på det nærmeste er lovbefalet at medbringe og senere blev det slettet, da diskussionen udviklede sig. Nogenlunde samme besked fik jeg da jeg brokkede mig over førnævnte forhold. I parantes bemærket havde jeg, i forbindelse med mit besøg på Flyvesandet camping (vw bus træf 2010) besøgt køreteknisk anlæg netop for at være sikker på at der blev etableret en ordentlig campingplads (men også for at tage noget video af den bane vi skulle besøge, det var meningen den skulle på youtube, men det nåede jeg så aldrig), og her blev det sagt at det ville blive taget op i den kommende uge, hvor der var møde med bestyrelsen. Medbringelse af campingvogn vil i høj grad blive overvejet til næste træf. Endvidere vil mit eget fremmøde også blive diskuteret med mig selv først.

Efter lidt pjatten rundt - jeg var simpelthen ikke søvnig pga. den adrenalin der pumpede rundt i kroppen af mig på grund af den forestående Italiens-tur - gik vi til ro. Jeg fik senere at vide at en eller anden holdt liv i pladsen uden for ved hjælp af teknomuzak, kun bassen kunne høres og at det var meget svært at falde i søvn til. Hvorfor skal alle på pladsen tvinges til at ligge øre til det i sovetiden?

Jeg sov nu fint :)

Følgende firmaer havde anmeldt deres ankomst:

- VK Tuning
- SMC-biler, Århus
- RC-Solfilm
- BSR-tuning
- AZF langballig (VW Flensborg) medbringer den ny Golf R samt ny Touran
- Natmekanikeren (rullefelt)
- Dækimporten, Horsens (VW Touran, fælge/dæk mv.
samt noget kønt at kigge på) www.daekimporten.dk
- HessTeknik Performance Tuning (chiptuning, obdtuning mv.)
- CarTrends (dæk, fælge mv.) www.cartrends.dk
- Keratech Wheels

Har lige snakket med AZF-langballig her til morgen. De medbringer den nye Golf R, sandsynligvis i blå (som en R jo helst skal være ). Den lander dog først fredag morgen, da det p.t. er meget svært at få en Golf R fra fabrikken, da de tilsyneladende ikke kan følge med til at producere dem, så farven kan blive anderledes i sidste øjeblik, selvom den er ønsket i blå.

Ligeså medbringes et eksemplar af den nye Touran, og AZF har til lejligheden indkøbt en nyt telt på 30 m2, så de kan få lavet en fin udstilling.


Programmet så ud - og forløb - stort set således her:

Fredag 27/8
1600 Camping området åbner

Lørdag 28/8
0700 Indgangen åbner
0800-1030 Kørsel på hele banen, ca. 1600 m. konkurrence
1000-1600 Show & Shine konkurrence i alle klasser
1100-1230 Slalom konkurrence
1230-1330 Fri duel på 200 m.
1330-1530 Sprint konkurrence 200 m.
1600-1700 Kørsel på hele banen, 1600 m. Konkurrence
1700-1900 Spisning i kantine for forud bestilte buffet

Søndag 29/8
0900-1200 Show & Shine konkurrence i alle klasser forsætter
0900-1200 Sound-off konkurrence
1230 Præmie uddeling
1300 Træffet slutter

1600 meter banen var lidt kedelig. Starten gik med et højresving, umiddelbart efter et venstresving og derefter 2 omgange på banen, hvor der var 3-400 meter mellem hvert sving. Egentlig en bane hvor man mere tester bilens accellerationsevne og ikke chaufførens evne bag et rat. Men når man nu er der - så går man jo også amok med det. Jeg savnede en bane ala politiets køretræningsbane og en lille bane til kegle/behændighedskørsel, hvor det ikke er HK der tæller, men ens evne til at køre rundt under snævre forhold.

Tidligt næste morgen begyndte løjerne - eller det var meningen det skulle begynde. Tidtagerudstyret var ikke på plads (det fungerede i hvert fald ikke), så der gik lidt tiden inden det sjove begyndte. Men så kunne bilen jo lige blive kørt varm i mellemtiden. Man kan vel tilpasse sig, selv om det ikke er med den gode vilje.

Ud over tidskørslen på førnævnte bane, så blev der også kørt 0-200 meter - i nogle tilfælde nogle ganske seriøse deltagere. Her drejer det sig om 850HK 4-hjulsbetrukket VW Golf II. Det tager 6,75 sekunder, så står min måler på 148 km/t - jeg er ikke sikker på at målingen er optimal i forhold til bilens præstationer, da den (målingen) var meget spontan og i sidste øjeblik.

Der var en mængde udstillere på pladsen, jeg købte en VW-trøje hos VW i Langballig. De havde ikke en i min ydmyge størrelse, så jeg fik en eftersendt efter træffet - det virkede fint, jeg havde dem samme dag vi kom hjem fra ferie.

Vi kan godt lide når der er VW bobler med. Jeg har selv haft en af slagsen. Jeg må ikke have haft den så lang tid - det jeg husker bedst er at den var overraskende svær at få til at dreje, når der var glat. Håndbremsen har reddet mig fra en bøjet fælg her og der, når man skulle rundt om et hjørne på en sneglat vej.

Jeg ved ikke hvad årsagen til de skråtstillede hjul er - måske tjener det et formål ud over at det skal se smart ud? Motoren er tilsyneladende standard, men man skal ikke lade sig snyde, nogle af disse luftkølede yder sagtens over 100HK. Jeg ved dog ikke med den her. Er der nogen der ved noget?

Mit hjerte banker hårdt for Bulli´en, som den hedder på tysk - det er en sammentrækning for Bus Lieferwagen. Min far havde en i de første ca. 34 år af mit liv. Den blev primært brugt til transport af klaver og senere orgel. Han har dog ikke haft en bus så gammel som dette pragtfulde eksemplar med oplukkelige forruder.

Min bror er klar til en 0-200 tid. Han har en 2.0 140HK - min er en 1.9 150HK. Men det meste af tiden har 140 HK versionen flere HK end min. Vi havde 3 dueller i løbet af dagen, det skal siges at min først trak lidt væk fra ham da vi gik i 3. gear - men hans gik angiveligt(! :)) heller ikkke optimalt.




Jeg ved ikke hvad Audi´en lavede på træfpladsen - men her er den :)

Dette område foran hovedbygningen blev brugt som campingområde. Det var liiige lille nok - og måske var der nogle der ikke tog nok hesyn til naboerne om natten (og os andre, for den sags skyld).

Ved 17.30 tiden fik vi os et fælles måltid i hovedbygningens cafeterialokaler, og derefter gik turen lystigt videre ad motorvejen imod Italien. Sommerferien var begyndt.

Forside | Campinghistorier | Nürburgring | Club Golf Danmark | DCU | Mine campingvogne | Mine køretøjer | Navigation | Trailer | Pudset træhus | Links | Kontakt | Blog | Lov og Uorden | Site Map


Retur til indhold | Retur til hovedmenu