2012 Sommertræf - Camping og bil

Search
Go to content

Main menu

2012 Sommertræf

Club Golf Danmark

VW Sommertræf 2012

finder for 3. år sted på Ellested Køretekniske anlæg sydsydvest for Nyborg, i behagelig afstand for medlemmerne fra Sjælland og temmelig langt væk for de fleste medlemmer i Jylland. Der bliver fablet noget om en bro og at Sjællænderne skal betale for at komme over den ... men hvem har andet end kun hørt om den? :)

Ellested Køretekniske Anlæg har taget navneforandring, fordi Dansk Kørelærer Union har solgt anlægget til Transport Uddannelsesc Center Fyn, og det er derfor muligt at du skal køre imod skilte med betegnelsen TUC Fyn eller lignende i stedet for Center Ellested. Navneforandringen gælder fra 1. april 2012. Overtagelsen betyder på sigt, at der vil blive flere aktiviteter på banerne, især med biler i kørekortskatagori C, D og E.

Note lavet pga. opførslen på træffet: Den nærmeste nabo (øverst til højre) har 30 meter fra asfalten på banen til gårdspladsen. Jeg ved ikke om han har klaget.

Ellested er det største køretekniske anlæg i Danmark, et kompakt anlæg med tætliggende baner - der er ca. 400 meter fra den ene ende til den anden på langsiden. De betalende deltagere vil sammen med deres bil samt campingvogn eller telt blive ledt fra nederst i billedet og ind på selve banen, hvor der er arrangeret et campingområde med mulighed for strømtilslutning. Der lejes også værelser ud, men allerede på et tidligt tidspunkt var alle værelser lejet ud.

Action plan:

Special Stage:
Racerløb for enkeltmand. Der er garanti for lidt adrenalin i kroppen her! Kør den udpegede rute på korteste tid uden at vælte kegler - gør du det bliver der lagt sekunder oveni din tid. Der køres i 5 klasser med inddeling efter hvor mange heste (eller æsler, hvis det er en diesel :)), der går på 1 kg bil  - eller er det omvendt? :) Specialbilerne har en gruppe for sig selv.

Sprint:
0-200m rendyrket accelleration fra bunden. Også dieselerne kan tilsyneladende være med her - skal man nu starte i 1. eller 2. gear? Sidste år lykkedes det mig at lave en god start i 2. gear - dét vandt jeg så en 1.-plads på i min Golf IV GTI TDI 150HK (standard). Det kom godt nok lidt bag på mig - dieseler plejer ikke at være lette på tå i accellerationer, de vejer jo lidt mere end benzinerne.. og så i 2. gear.. hørte jeg nogen råbe moment nede bagved? :)

Show and shine:
De mange VW-biler vil blive delt op i et antal katagorier, herunder:
- Golf I
- Golf II
- Golf III
- Golf IV
- Golf V/IV
- Polo 1/2
- Polo 2F
- Polo 6N/6N2
- Polo 9N-6R
- Scirocco 1/2
- Scirocco 3/Corrado
- Jetta/Vento/Bora
- Touran
- Luftkølet VW
- Andet VW uden for ovenstående katagorier

Sound Off:
Bedstspillende stereoanlæg - og man skal virkelig have udstyret i orden her for at kunne følge med i topplaceringerne. Lige som de andre aktiviteter er der placeringer til 1., 2. og 3.-pladsen.

PROGRAM FOR TRÆF 2012:

Fredag den 29. juni:
Kl. 17.00 Træf området åbner
Hygge på træfområdet. Der vil være en pølsevogn som sælger indholdet ud af et vindue .. :)

Lørdag den 30. juni:
Kl. 08.00 Indgang åbner
Kl. 08.00 – 10.30 1600 m banekørsel konkurrence
Kl. 10.30 – 11.30 Duel for sjov
Kl. 12.00 – 17.00 Show and Shine
Kl. 11.30 – 13.00 200 m sprintkonkurrence
Kl. 13.00 – 14.30 800 m med 2 gange slalom for sjov
Kl. 14.30 – 17.00 1600 m banekørsel konkurrence
Derefter aftenhygge på træfområdet

Søndag den 1. juli:
Kl. 09.00 – 12.00 Sound Off
Kl. 12.00 (ca.) Præmieoverrækkelse
Kl. 14.00 Træffet slutter

Udstillere:
Der vil være følgende udstillere på træffet:
SMC Danmark:                        Kommer med et par "fine" biler.
AZF Langballig (VW Flensborg):
Orginale vw reservedele - og et par "fine" biler.
Keratech.dk:
                          Alt i Alufælge og dæk.
OEMshop.dk:
                         Orginal tilbehør.
VAGTuning.dk:
                       Alt i tuning af VAG biler.
VW team andersen:
                Nye og brugte dele til classisk vw modeller.
MKLSHOP.DK:
                         Bil stereo, navigation, håndfri samt tilbehør.
Natmekanikeren:
                     Rullefelt lørdag ca. 8:00 - 16.30.

Tryk på de forskellige udstillere for at se deres hjemmeside i et nyt vindue. Måske du gerne vil se ren nostalgi - så prøv VW Team Andersen
og k(l)ik løs :)


Snart er vi på vej i vores VWer - med soltaget på klem :)

Alle snakker om vejret og vi ville ønske vi kunne gøre noget ved det. Til ferie og til fest - solskinsvejr er bedst. Hvad mon det bliver?

For nogle af os er det ikke vigtigt - fordi vi dukker op uanset!

Update Fredag aften kl. 21:00:

Der er ankommet 50 biler - og der er en del tyskere imellem med campingvogne. Der er ligeledes en del luftkølede med, både rugbrøder og bobler.

Nyd mine billeder her:

I morgen starter så de kørende forretninger :)

Fredag aftens billeder taget i - næsten - mørke.

Lørdag morgen kl. ca. 07.00. Folket er endnu ikke vågnet op, men VW´erne holder klar til dagens udskejelser, tidskørsel, sprint, stereo og flotteste model. Der er kommet rigtig rigtig mange, de strømmede bare til.

Og vejret - tjah! Efter regnvejret i aftes er vi klar, og vejrudsigten byder kun på sol og varmt vejr. Det er fedt at være til træf :)

Flere forberedelser ..

Indrømmet - det regnede lidt fredag aften - men der var mødt mange op alligevel. Over 100 deltagere var dukket op fredag aften - dvs. 100 biler. Det var en rigtig fed fornemmelse, at der var kommet så mange - og det var ikke et problem at holde vandet ude af campingvognen. Teltene .. bob bob. Der var nok nogen der lige skulle have sprøjtet noget silicone ud over teltet inden de tog hjemmefra :)

"Show and Shine" - "Sjov og svin" - begyndte op ad formiddagen, og tidskørslerne begyndte allerede kl. 08.00. Det var tidligt - men folk blev da vækket, hvis de ikke var stået op :) Jeg kom med som passager på en af de tidligere ture, og det pumpede straks - med en lidt forhøjet puls - lidt adrenalin ud i blodbanen - jeg måtte kunne gøre det bedre, så hen for at køre bilen varm. Lufttemperaturen var rimelig høj, så jeg behøvede ikke at køre 20 km (som jeg gør om vinteren) for at få motortemperaturen op på 90 og så var der afgang.

Først hen i køen, og så køre frem når der forsvinder en ind på banen. Hvorfor skal det tage så lang tid? Og hvorfor er der så mange? Men endelig kommer man hen til startlinjen, hvor man skal huske at rulle vinduerne op før start. Så kikker man på det røde lys, som bliver gult. Der er det med at holde på det rigtige omdrejningstal, som er forskelligt fra bil til bil og temperament til temperament. Jeg bruger omkring 3.000 rpm. Så bliver det grønt, og koblingen slipper - gerne hurtigt. Man skal ikke vente her, fordi det tæller med i tiden - og folkene bag tidtagningen kan se hvor hurtigt du har bevæget dig igennem lysstrålen. Jeg fik at vide at min reaktionstid var en af de hurtige - det tror da fanden med den puls man efterhånden har bygget op :)

Efter starten går det lystigt hen imod det første rigtige sving - venstresvinget. Et lille skandinavisk flick - dvs. først styre den forkerte vej og så dreje ind i svinget - og bagenden svinger let ud som kører man en baghjulstrukket bil i en kontrolleret drift. Det bevirker samtidig at man ikke behøver slippe speederen her på trods af 150 HK! Ned imod chikanen, som er en venstrechikane med retur ud i samme spor man kommer i. Hastigheden her er nok omkring 110 km/t, men der skal lige bremses lidt ned først. Højresvinget i chikanen medfører en lille udskridning med bagenden som bliver korrigeret på rattet, og så går det lystigt videre ned imod det lange venstresving langs med "skoven". Lystigt er det også rundt i svinget, hvor jeg vel kører 80 km/t - og bagenden opfører sig igen som om bilen er baghjulstrukket. Skøøn fornemmelse, fordi fornemmelsen er også at det er nemt at styre sig ud af. Lidt yderligere bremsning for at komme rundt i den sidste del af svinget, som er noget skarpere end første del af svinget. Hu hej hvor det går fra højre side af vejen ind imod og så tæt på apex´en som muligt og så over i højre side af vejen igen. 2. gear i regnvejr - men 3. gear her i tørvejr, hvor hastigheden er omkring 70 km/t. Så går det lystigt ned imod mål første gang, min tophastighed ligger her omkring 120 km/t (det er en fornemmelse, den er ikke målt præcis), hvor de små klasser kun lige kom over 100 - og de store klasser var over 140 km/t.

Ved venstresvinget lige ud for startområdet skal der så bremses - hele banen byder i min bil på digital speeder: For at køre banen så hurtigt som muligt er enten speederen i bund eller bremsen i bund og det gælder her om at finde bremsepunkter. Det kan godt være svært, fordi der er mange indtryk der skal falde på plads efter en tur rundt og næste gang man beskæftiger sig med samme problematik - hvor er bremsepunktet - har man fået så mange andre indtryk, men efter nogle ture rundt går det bedre med at huske det rigtige sted den rigtige gang. Rundt i venstresvinget - ikke inde langs med kantstenen, men godt væk fra den, faktisk ude på den linje der markerer ydersvinget, så den sidste skarpe del af svinget bliver rettet lidt ud, speederen tidligt i kælderen, med en hurtigere udgangsfart fra svinget til følge. Denne udgangsfart kan så udnyttes hele vejen ned af den næste langside.

Nede for enden af den er der igen noget med bremsepunktet. Til at abstrahere fra det rigtige bremsepunkt er i baggrunden skoven - i baghovedet ligger tænk "hvis bremserne svigter" - og så den ujævne vejbane, hvor kloakker sørger for at bilen laver trambolingymnastik hen over ujævnhederne, alt mens friktionen veksler mellem "skide godt Egon" og "nu flyver vi - næsten". Her sender vi en venlig tanke til konkurrenterne uden ABS - men der er ikke tid til at håne dem, fordi nu skal der både skiftes gear og drejes samtidig med at farten skal holdes ved lige.

Og så går det igen ned imod start/mål-området med det nye bremsepunkt. Yes - nu kører det - pulsen er i vejret og jeg ryster lidt på hænderne over ophidselsen. Det skulle være så sundt - det er kun derfor jeg gør det :)

Der bliver også kørt sprint, men da jeg ikke ser noget tidstagninganlæg derovre, kører jeg ikke derover. Det viser sig bagefter at man har brugt stopur til at måle tiden med. Årsagen til dette er ukendt, men jeg synes ikke det er godt nok.

Vejret er fint, og der bliver hygget rundt omkring ved både telte og campingvogne. Vi har noget at være fælles om - kærligheden til VW.

Dagen forløb i god ro og orden. Som det ses på nogle af billederne var der deltagere, der brugte træffet til en lille familieudflugt, hvor hele familien var med - også de små. En kørte rundt i en elektrisk bil. Jeg synes det er fedt at træffet også kan bruges til den slags - og det er jo dem der engang skal føre klubben videre.


Om aftenen blev det gode vejr udnyttet - der var faktisk mange fuglefløjt på banen - til at starte med. Nogle havde bildt sig selv ind at lyden af en bas der går boing boing uden antydning af en musikalsk indfaldsvinkel er noget der skal påduttes alle med alle de Watt den overdimensionerede forstærker kunne trække ud igennem de overdimensionerede højttalere. Jeg er lidt 3/4 (ligeglad) hvad det angår, det er unge mennesker og de skal da have lov til at "more" sig. Min generations forældre kunne heller ikke lide Beatles, og sådan har det været langt tilbage (regner jeg med). Jeg hørte det ikke til sidst, da jeg var gået i gang med at finde nogle billeder frem, jeg kunne lægge på disse sider. Et tidskrævende arbejde, som alene har taget i nærheden af 10 timer.

Omkring midnatstid startede balladen så - der var adskillige biler, der blev kørt enten op i omdrejningsbegrænseren eller tændingen blev afbrugt og adskillige brag fra udstødningsrørene vækkede alle på pladsen. Der gik en 4-5 minutter, før jeg måtte erkende at ingen tog sig af det - og at tåberne ikke selv kunne finde ud af at stoppe.

Jeg gik uden for og så mig omkring, men området var temmelig røgfyldt. Om det var fra bilerne skal jeg ikke kunne sige - der lå nogen i nærheden af mig der tilsyneladende havde en røgmaskine (lugtfri, så det generede ingen), så det var umuligt at se hvilke biler der larmede op 50-100 meter væk selv om de (formentlig) havde fuldt lys på.

Jeg gik ned til en VW, der så småt begyndte at larme op igen (jeg kunne kende den på lyden) og var nok ikke særlig diplomatisk, men jeg fik fortalt noget om naboerne og efter en kort diskussion om at det skulle være ens for alle, gik jeg efter at have fortalt at jeg nok skulle stoppe det, hvis det blev ved. Og som sagt som gjort, få sekunder efter startede det på min modstte side af campingplænen. Jeg gik derover og fik sagt at han skulle stoppe og det skulle bare være nu. Og det stoppede lige på stedet - svaret var "det skal jeg nok" og så var det det.

Jeg gik tilbage til campingvognen igen, knapt var jeg kommet derover før den samme bil begyndte igen. Det var lige godt Søren´s, viste det sig. Han havde kun gjort det for at provokere og for at få mig derover igen, fordi han ville nemlig ikke finde sig i at en af hans kammerater havde fået besked på at stoppe og det stod heller ingen steder at man ikke måtte larme ved at køre bilen i omdrejningsbegrænseren og det var forskelsbehandling, fordi forskelsbehandling, fordi de biler, der (pegende) også havde gjort det, holdt lige dér - han stak glad hans venner - og dem havde jeg ikke sagt noget til og det var ret umuligt at forklare ham at jeg ikke havde set hvem det var, men at jeg sagtens havde kunnet høre dem og hvis de gjorde det igen, så skulle de nok få besked. Ind imellem hans kæften op fik han sagt "dit fede svin" 2 gange med lav stemme, så jeg tvivler på at andre end jeg og ham hørte det. Jeg begyndte ret hurtigt at trække mig tilbage, samtidig med at jeg forsøgte at forklare at hvis vi ikke opførte os ordentligt her, risikerede vi at stå uden et sted at være til træffet næste år, men han blev ved. Så kom der en på banen med en ide om at han og jeg skulle i bestyrelsen, fordi så kunne vi udstikke nogle regler og så videre, en masse fuldemandssnak. Jeg gik over i campingvognen, han fulgte efter mig og stod og snakkede i døråbningen, mens jeg forsøgte at koncentrere mig om at redigere min film. På et tidspunkt gik han. Han havde været smart nok til ikke at bruge sin egen bil til det, men hans senere udtalelser viste tydeligt at han ikke havde forstået en meter af hvad jeg prøvede at forklare ham. Heller ikke i ædru tilstand.

Senere står der en og råber udenfor i et forsøg på at få min opmærksomhed, men jeg svarer ikke. Jeg var på det tidspunkt SÅ træt af hele situationen, at jeg overvejede at pakke campingvognen for at køre hjem.

Og så hovedet på sømmet - lidt senere igen bliver der så råbt udefra, at min bil holder ulovligt parkeret, og at det var mit eget ansvar hvis min bil blev påkørt eller pisset på! Den holdt nøjagtigt som vist på billedet.

Min lyst til at køre til træf var godt nok på nulpunktet - skulle jeg sove uden for for at være sikker på at der ikke var nogen der lavede løjer med vores udstyr? En ting var sikkert, jeg vidste fint hvor jeg skulle henvende mig, hvis der var sket noget som helst usædvanligt i løbet af natten.

Konen og jeg har desuden - med baggrund i ovenstående - besluttet, at hvis vi kører til træf næste år vil vi køre lørdag morgen og køre hjem igen om aftenen. Ingen overnatninger til os dér.

 

Næste morgen går jeg ud for at recognocere for hvor balladen er opstået - og spørger ved en "mistænkt" om det var ham der hed xxxx, begynder han at gå hen imod mig og spørger, om jeg er kommet for at give ham en undskyldning!! Total mangel på situationsfornemmelse - igen.

Jeg var meget diplomatisk - fordi der er jo ingen grund til at eskalere begivenhederne - så jeg fortalte ham at han ikke var rigtig klog, og gik tilbage til campingvognen.

Det viser sig så senere på dagen, at han stadig ikke mener at have gjort noget galt. Han ville endda have mig hen for at snakke med bestyrelsen for at høre hvad de mente om det - og dér begik jeg så en fejl - jeg sagde at det behøvede jeg ikke, fordi jeg kendte udemærket bestyrelsens mening om at køre een bil op i omdrejningsbegrænseren midt om natten - og så var der så bare en stak her. Han skulle selvfølgelig have fået læst og påskrevet af den samlede bestyrelse - så havde der da været en lille chance for at han forstod bare en lille smule.

"Han havde jo ikke fået nogle papirer, hvor der stod at det var forbudt"! Nej, det at tage hensyn til omgivelserne begynder man at lære allerede hjemmefra når forældrene råber "Skal du spille så højt inde på dit værelse?". Naboerne til banen er meget opmærksom på de aktiviteter, der er på banen. Der er desuden også hensynet til de andre deltagere på træffet - ikke alle deltager i den natlige fordrukkenhed, og der var små børn med, som sagtens kan blive bange for disse udstødningsknald, som var åhh så sjovt at forstyrre hele pladsen med. Jeg kender personligt en der stadig, i en alder af 16 år, er bange for høje knald, fordi vedkommende blev udsat for disse som barn på en familieudflugt.

Roder man lidt rundt på nettet, vil man opdage at der er arrangementer på Ellested, der er blevet lukket af politiet, fordi der blev larmet for meget.

Træffet i Scharflund blev stoppet. Jeg har hørt at det var fordi at arrangørerne ikke kunne styre træffet - det var simpelthen blevet for stor og der var for mange ballademagere imellem. Det samme skulle nødigt ske her.

I forbindelse med arrangementer af denne slags skal Køreteknisk anlæg søge kommunen om at afholde det pga. miljøgodkendelsen. I ansøgningen bliver bl.a. skrevet hvor mange biler der bliver kørt med ad gangen, og hvilke hastigheder der forventes kørt med. Og da det er en ansøgning, svarer kommunen pænt tilbage med et ja eller et nej. Kommunen har imidlertid en masse papirer liggende fra tidligere år, og "ja"et fra kommunen blev i år fulgt af et - og jeg citerer
"Under henvisning til de støjende episoder under sommertræffet i 2010(!) afholdt af Club Golf Danmark på køreteknisk anlæg, forventer kommunen at arrangørerne under hele sommertræffet fører tilsyn for opretholdelse af ro og orden i området!" samt "Virksomheden skal bemærke at såfremt kommunen under arrangementer måler støjnieauer der ligger over støjgrænseværdien, har kommunen mulighed for at standse arrangementet."

"(!)" er mit -  blot for at understrege at kommunen kan huske mindst 2 år tilbage.

Kommunen - og køreteknisk anlæg - betragter motorstøj som kørsel - de er selvfølgelig ligeglade med om bilen kører eller ej - og da ansøgningen kun gælder til kl. 17.00 (og dut), så er det faktisk ikke i orden, at vi kører efter kl. 17.00. Eller - det er det i dag, men udskejelser af ovenstående type finder sted gang på gang, så kan det hurtigt blive slut med at køre overhovedet efter kl. 17.00.

Noget helt andet er at det ikke er rimeligt at hverken en fra bestyrelsen eller et menigt medlem skal tage den konfrontation det er at bede fulde folk om at opføre sig nogenlunde civiliceret. I Padborg havde vi et par betjente til at gå rundt for at se om folk kunne styre sig, og det fungerede fint. Når risikoen for at blive opdaget bag et rat i en halvandenhundrede hestes brandert med speederen i kælderen, og en promille der modsvarer situationen, så finder deltagerne fint ud af at det nok er nemmere at lade være med det frem for at de skal til at overbevise myndighederne og retten om at færdselsloven ikke gælder, fordi det er lukket område (bl.a. stod porten åben hele natten).

Der bør laves nogle tiltag, således at en situation som ovenstående undgås. Unødig larm bør belønnes med "uønsket på træfpladsen", og gerne med hjælp fra en autoritet (politiet). Vi kan ikke risikere at skulle miste et godt træfområde til næste års træf blot fordi der er nogle tilløbere, der er helt blanke. Desuden bør vi - på baggrund af en anden situation i "byen" med en stenkaster, sætte en lokal hastighedsbegrænsning igennem Ellested på 30 km/t, så naboerne i fremtiden husker os for noget godt. Jeg har radarmåleren, hvis der er nogen der vil låne den!

Efterord:

Jeg har - på grund af nogle mails i et forum med en større fanskare end vores, ringet til en tilfældig nabo for at høre hvad naboerne mener om situationen. Det var ikke den nabo, som havde følt sig foranlediget til at smide en sten efter en bil, som han mente havde kørt for hurtigt igennem byen og som vendte tilbage umiddelbart efter. Naboerne er meget trætte af høj musik og bilmotorer der bliver gasset unødvendigt op samt holiwood dækstøj. Den nabo, som jeg snakkede med, var i weekendwn blev presset ud i græsset på grund af 2 hurtigkørende modkørende VW´er. Han kunne selvfølgelig ikke sige om det var nogen fra træffet, men man kan jo altid gætte, når man nu ved der har været 2 VW´er.

Der er nogen derude der har grund til at have en dårlig smag i munden. Og hvad der er endnu værre - der er ingen der i skrivende stund skal være sikker på at vi kan komme næste år :(

Søndag morgen er vejret igen strålende - der bliver virkelig brunet noget hud lørdag og søndag. Der er mange til præmieoverrækkelsen - så mange som der aldrig nogen sinde har været før. Pokalerne bliver - ikke beset - men beundret. De er virkelig flotte og der er så mange af dem at de fylder et langbord. Sound Off bliver bedømt om formiddagen inden præmieoverrækkelsen, og det går hurtigt igang. Nogle løb hjem med så mange pokaler, at de skulle have en trailer til at transportere dem - næsten. Phililp ærgrede sig nok lidt over at han ikke kunne få anhængertræk på Sciroccoen :)

Jeg har lavet en liste over vinderne så godt jeg kan. Hvis du gerne vil have ændret dit registreringsnummer til et navn eller have tilføjet dit navn eller bilmodel - eller andet, så skriv til mig igennem "Kontakt" ude i menuen til venstre. Hvis der er fejl, så skriv også. Tilføjelser vil blive ændret med det samme jeg læser mailen, forvent ikke svar.

Sprechstallmeister Morten roste de tilstedeværende deltagere for at være blevet tilbage ved præmieoverraskelserne i så stort antal - og råbte derefter vinderne op som følgende mens Anders blandede sig i baggrunden:

Sprint klasse 5:
1. (105)
2. (22) Morten Due
3. (20)

Sprint Klasse 4:
1. (41)
Han var den eneste deltager ...

Sprint Klasse 3:
1. (48)
2. (43)
Der var kun 2 deltagere ..

Klasse 2:
1. (46)
2. (94)
3. (44)

Klasse 1:
1. (59)
2. (10)
3. (26)


Gruppe 1 (10,1-     kg/hk):
1. (64) Thomas Poulsen  1:12:297
2. (59) Philip Christiansen 1:12:938
3. (26) Kasper Fuhrmann 1:13:750

Gruppe 2 (8,6-10,0 kg/hk):
1. (118) Patrick Hocker 1:13:094
2. (19) Martin Keldstrup 1:16:375
3. (94) Tve Klinggaard 1:16:719

Gruppe 3 (7,6-8,5 kg/hk):
1. (7) Per Henneberg 1:14:484
2. (48) Oliver Jørgensen 1:16:422
3. (43) Desan Dokic 1:17:657

Gruppe 4 (5,1-7,5 kg/hk):
1. (41) Lars Moldt 1:26:453
Lars var eneste deltager i denne klasse. Stort tillykke til Lars med en næsten uslåelig tid :)

Gruppe 5 (0,0-5,0 kg/hk):
1. (22) Morten Due 1:20:563
2. (20) John Poulsen 1:21:516
3. (38) John Christensen 1:21:578

Show and Shine (Sjov og svin):

Scirocco 1/2:
1. (60)
2. (124)
3. (72)

Scirocco 3/Corrado:
1. () Philip
2. (92)
3. (19)

Jetta/Venta/Bora:
1. (lilla vento)
2. (106)
3. (93)

Luftkølede VW:
1. (AA23360)
2. (HH59999)
3. (D
T60 388) (Heidi Elleman)

Andet VW:
1. VW UP
2. Passat 3C med luftundervogn og Mercedeshjul
3. John

Polo 1/2:
1. Jan
2. Mogens Polo 1
3. Mogens G40

Polo 2F:
1. Michael
2. Thomas
3. Stephan

Polo 6N/6N2:
1. Dan
2. Martin

Polo 9N/9N3 6R:
1. (103)
2. Torben Pryds
3. (71)

Touran:
Ingen

Golf I:
1. (82)
2. (100)
3. (87)

Golf II:
1. Tommy
2. Skov
3. michael

Golf III:
1. (80) Betinna
2. Brian
3. Bo

Golf IV:
1. SV 46048
2. Anders
3. (115)

Golf V/VI:
1. YL32538
2. (94):

Sound Off:
1. Vento
2. Dan Jørgensen, Polo
3. Peter Madsen Golf IV

Efter præmieoverrækkelserne blev der takket af for i år - og der blev snakket lidt om fredagsvejret. Tak for opbakningen og god ro og orden.

Træffet i 2013 bliver 28.-30. juni 2013.
Træffet i Asnæs er 8. september 2012.

Lagde I alle mærke til at Anders ved præmieoverrækkelsen kaldte vores alle sammens ven i Vento´en for en lille tyk neger?

Jeg blev dybt forarget!! Hvordan kan man finde på at kalde en anden person tyk og lille?

:)

Regionalprogrammet TV Fyn har et fint indslag om vores træf 16 minutter inde i udsendelsen.

Bagefter gik turen hjemover med et slag ind over den gamle Lillebæltsbro - de sælger stadig softice der, især når det er godt vejr, og det var det jo! Overfor var der veterantræf, og det blev der lige følgende billeder ud af (der er også VW´er imellem, bl.a. måske Danmarks flotteste bus (efter min mening)):

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Back to content | Back to main menu